Overrask din kæreste med årets julegave

Julen kommer snigende og før vi ved af det, så sidder vi rundt om bordet til julemiddagen sammen med hele familien. Mange kæmper hvert år med at finde på en julegave, som giver den rette begejstring og grimasse, når gavepapiret er revet af. Det kan være svært at finde den helt rigtige gave til din kæreste, som både overraske og viser din betænksomhed. Hvis du er en af dem, som hvert år kæmper med at finde den rigtige gave, der skal under det fine pyntet træ, så læs med her og få inspiration til nogle forskellige gaver.

Få en guldmedalje i julegaveindkøb

I år sætter du en stopper for at være ude i sidste øjeblik, hvor du blot finder det første og bedste på ønskesedlen til din kæreste. I år skal du vise dig fra din bedste side, som en rigtig gentlemand. Det kan du gøre ved at finde en gave, hun vil sætte pris på og ikke mindst blive overrasket over. Det kan være et gedemarkedet at finde den rette gave, men hvis du blot lægger en mindre indsats i gavesøgning, kan du nemt få en guldmedalje i at købe gaver.

Kvinder elsker smykker


Alle kvinder elsker pakker, hvor indholdet er glimtende smykker i forskellige størrelse og afskygninger. Kast dig ud i at finde et smykke, som passer til din kæreste og som hun ikke har ønsket sig på forhånd. Du kan tage billede af hendes nuværende smykker og vise dem til en smykkeekspedient, så kan han eller hun nok aflæse, hvilket slags design og smykke du skal forkæle din kæreste med.

Køb en oplevelse

Der er intet som kan skabe glæde, som en overraskelse i gave. Du vil helt sikkert overraske din kæreste, hvis du får købt en rejse, koncertopleve eller andet som I skal opleve sammen i fremtiden. Det er altid dejligt at få en gave, som I kan glæde jer til sammen. En overraskelse kan være mange ting, så alt efter dit budget kan du give en mindre eller større overraskelse under juletræet.

Overrask med noget uventet

Det kan være kedeligt at købe det samme, som står skrevet på ønskesedlen hvert eneste år. Det holder stemning lidt nede, når papiret ryger af og det var det forventede der blev pakket op. Derfor kan du kaste dig ud i at købe noget uventet. Du kan overraske med et større gave og få lagt et nyt tag på jeres hus i det nye år. Det kan bidrage med mere værdi til jeres bolig og sørge for et nyt udseende. Klik her og få inspiration til at finde frem til det helt rigtige tag til jeres bolig. Med et spritny tag kan I få fornyet jeres hjem og give det helt nyt udtryk. Det er en julegave, som med garanti vil overraske din kæreste og sørge for, at din julegave ikke bliver glemt foreløbig.

En gentleman passer godt på sig selv

Det typiske billede af en gentleman, er en mand der har styr på sine sager. En rigtig gentleman tager sit helbred alvorligt, han træner, spiser sundt og arbejder på sit sind. I en travl hverdag kan det være svært at nå alt det man gerne vil. Og det kan være at leve op til de forventninger, der er til den moderne mand. Vi giver her tre bud på, hvordan du passer på dig selv, og holder dig skarp både i krop og sind.

Det typiske billede af en gentleman, er en mand der har styr på sine sager. En rigtig gentleman tager sit helbred alvorligt, han træner, spiser sundt og arbejder på sit sind. I en travl hverdag kan det være svært at nå alt det man gerne vil. Og det kan være at leve op til de forventninger, der er til den moderne mand. Vi giver her tre bud på, hvordan du passer på dig selv, og holder dig skarp både i krop og sind.

Bliv stærk både i krop og sind

Der er mange gode grunde til at være fysisk aktiv. Forskning viser at motion tre til fire gange om ugen, kan øge din livskvalitet. Det sker fordi din generelle sundhed forbedres, du oplever en større følelse af velvære og forebygger livsstilssygdomme som hjerte-kar-sygdomme og diabetes. Med motion mindsker du også risikoen for blodpropper, forhøjet blodtryk og ømhed i muskler og led.

Det kan også øge dit mentale velvære at dyrke motion. Det er det fordi, fysisk aktivitet frigiver en række forskellige hormoner, blandt andet lykkehormoner, men også hormoner der øger din evne til at holde fokus og som hjælper din krop i balance. Hvis du ikke allerede træner til hverdag, og først nu skal til at begynde, skal du være forsigtig. For en lidt for ivrig start, kan ødelægge mere end det gavner og give alvorlige skader. Derfor er det rigtigt vigtigt at starte i et roligt tempo, med lav belastning, og med tiden bygge mere på. Den anbefalede mængde daglig motion er faktisk ikke mere end 30 minutter, og behøver ikke at være hårdere end at du øger din puls. Mere aktiv behøver du faktisk ikke at være, for at få en gavnlig effekt af din træning.  

Kosten har stor betydning for hvordan du har det

Din kost har stor betydning for dit generelle velbefindende. Hvis ikke du spiser sundt, vil du hurtigt føle dig tung, træt og uoplagt. Den store fokus på kost og motion og de mange meninger og synspunkter der findes, om hvad sund koste er, kan forvirre mere end det gavner. Hvordan sikrer du så, at du får en sund og nærende kost? Et godt sted at starte er at følge kostrådene. Det kan måske virke som logik, men overraskende få følger dem. Hvis du vil have en sund og varieret kost, skal du holde igen med at indtage mad og drikke der indeholder store mængder fedt og sukker. Du bør altid spise fuldkorn, når du har muligheden, spis forskellige typer af fisk, magre mejeriprodukter, og magert kød i løbet af ugen, og så skal du naturligvis spise så mange forskellige grøntsager, frugter og fuldkornsprodukter som muligt. Endnu et af de kostråd som mange kender, men ikke særligt mange følger, er at inddele din tallerken i et y, og på den måde spise 1/5 kød 2/5 grønt og 2/5 stivelse. Det giver et godt overblik, og gør det let at spise sundt og varieret, også selvom du er ude.

Har du travlt, kan mellemmåltidet være redningen

Kroppen har brug for ekstra protein, når vi træner. Det kan du få igennem kosten, men det er langt fra alle, der har tid til at lave en stor frokost, eller mulighed for at tage en stor madkasse med på løbetur. Ved du, at du får en travl dag på farten, kan en proteinbar erstatte mellemmåltidet. Den er let at have med i lommen eller tasken, og findes rigtigt mange forskellige udgaver og smage, men fælles for dem alle er, at de har et højt proteinindhold. læs mere her og find netop den smag som du bedst kan lide. Der er mange gavnlige effekter ved protein. Protein er kroppens byggesten, det giver os energi, og giver en følelse af at være mæt i lang tid.